Individuele begeleiding

Sporten met een persoonlijke coach en trainingsschema

  • Gericht op plezier, sociaal én zelfeffectiviteit
  • Persoonlijk trainingsschema via TrainingPeaks
  • Technische trainingen voor hardlopen en zwemmen met videofeedback
  • Continue communicatie via mail, telefoon en/of Trainingpeaks
  • Optie tot voedingsbegeleiding via een base, build en peak fase
  • Herstel monitoren via een HRV-meting (heart rate variability)

Op zoek naar een trainingsschema voor een triathlon, op weg naar een cyclo sportive of een trainingsschema voor het volbrengen van een marathon? Naast groepsbijeenkomsten biedt Wouter Dijkshoorn individuele begeleiding aan gericht op training en voeding. Op basis van de nieuwste inzichten wordt de vertaalslag gemaakt naar jouw specifieke situatie. Als het gaat om begeleiding in training zijn de volgende kernwaarden belangrijk: plezier, sociaal en zelfeffectiviteit. Het sporten moet tijdens en na afloop een plezierig gevoel geven. Daarnaast vind ik het belangrijk om het sociale aspect van sporten mee te nemen door bijvoorbeeld in groepsvormen te sporten of naar een verjaardag toe te fietsen in plaats van met de auto. Tot slot zullen doelen gericht zijn op het vergroten van de zelfeffectiviteit door bijvoorbeeld een persoonlijk doel na te streven waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Hier gaat het niet alleen om het behalen van een bepaalde tijd, maar het kan ook vaardig worden in een specifieke sport of het beter aanvoelen van je eigen lichaam. Dat wordt ondersteund door het aanbieden van techniektrainingen met daarbij videofeedback.

Monitoren met TrainingPeaks

Tegenwoordig is het meten van hartslagen en vermogens steeds gangbaarder. Hierin kan ik hulp bieden, maar er kan ook heel goed begeleid worden wanneer jij wilt trainen op gevoel. De keuze hoe jij gaat trainen, dat bepaal jij. Uiteraard zullen wij samen een plan opstellen om te kijken wat voor jou situatie het beste is. De begeleiding loopt via TrainingPeaks. Hier worden de persoonlijke trainingsschema’s geplaatst. Door ook jouw voltooide activiteiten hier te uploaden krijg je meer inzicht in jouw belasting, belastbaarheid en progressie. Eén van de opties daarbij is het meten van je herstel door middel van een HRV meting.

Varianten

Variant A: éénmalig consult over training of voeding
Met een éénmalig consult wordt aan de hand van een intakeformulier een consult van 45-60 minuten adviezen gegeven over het optimaliseren van het trainingsschema of het voedingspatroon van de sporter. In het intakeformulier wordt verschillende informatie gevraagd om een persoonlijk en op maat advies te geven. Na afloop van het consult is het altijd nog mogelijk om onduidelijkheden of verdiepende vragen te stellen.

Variant B: trainingsbegeleiding
Na het invullen van het intakeformulier wordt een eerste consult gepland. In het consult wordt dit formulier besproken. Daarnaast worden verwachtingen, doelen en afspraken besproken. Via Trainingpeaks wordt een persoonlijk trainingsschema opgesteld. Maandelijks wordt er een afspraak gemaakt om de voortgang te bespreken. Tussendoor is er ongelimiteerd mogelijkheid tot communicatie per mail, telefoon of TrainingPeaks om vragen te stellen, opmerkingen bij trainingen te plaatsen of anders.

Variant C: trainings- en voedingsbegeleiding
De werkwijze is hetzelfde als onder variant B, maar met extra begeleiding in de voeding. De eerste drie maanden ligt daar ook extra focus op door middel van opdrachten en feedbackmomenten. Na deze drie maanden waar de ‘base’, ‘build’ en ‘peak’ fasen doorlopen worden, wordt het tarief teruggebracht tot variant B, maar blijft de voedingsbegeleiding bestaan.

De tarieven zijn exclusief 9 euro per maand voor een premium Trainingpeaks account.