Individuele begeleiding

Sporten met een persoonlijke coach en trainingsschema

  • Gericht op plezier, sociaal én zelfeffectiviteit
  • Persoonlijk trainingsschema via TrainingPeaks
  • Technische trainingen voor hardlopen en zwemmen met videofeedback
  • Continue communicatie via mail, telefoon en/of Trainingpeaks
  • Optie tot voedingsbegeleiding via een base, build en peak fase
  • Herstel monitoren via een HRV-meting (heart rate variability)

Op zoek naar een trainingsschema voor een triathlon, op weg naar een cyclo sportive of een trainingsschema voor het volbrengen van een marathon? Naast groepsbijeenkomsten biedt Training Tweaks individuele begeleiding aan gericht op training en voeding. Op basis van de nieuwste inzichten wordt de vertaalslag gemaakt naar jouw specifieke situatie. Als het gaat om begeleiding in training zijn de volgende kernwaarden belangrijk: plezier, sociaal en zelfeffectiviteit. Het sporten moet tijdens en na afloop een plezierig gevoel geven. Daarnaast vind ik het belangrijk om het sociale aspect van sporten mee te nemen door bijvoorbeeld in groepsvormen te sporten of naar een verjaardag toe te fietsen in plaats van met de auto. Tot slot zullen doelen gericht zijn op het vergroten van de zelfeffectiviteit door bijvoorbeeld een persoonlijk doel na te streven waarvoor je zelf verantwoordelijk bent. Hier gaat het niet alleen om het behalen van een bepaalde tijd, maar het kan ook vaardig worden in een specifieke sport of het beter aanvoelen van je eigen lichaam. Dat wordt ondersteund door het aanbieden van techniektrainingen met daarbij videofeedback.

Wouter Dijkshoorn & Young Fokker

Young met de focus op de lange afstand en Wouter bij triathlonvereniging De Dolfijn met de focus op het korte werk en het cross circuit. Op weg naar de hele triathlon van Madrid kruisten de wegen weer en hebben Young en Wouter samengewerkt om tot een mooie prestatie te komen. De start hiervan was een wisselclinic, gevolgd door een intensieve samenwerking op trainingsgebied. Nu bieden we samen onder één vlag trainingsbegeleiding aan voor sporters die op een leuke, leerzame, efficiënte en effectieve manier willen sporten.

Heb je een uitgesproken voorkeur om door de één begeleid te worden? Neem dan contact met hem op. Heb je geen voorkeur of wil je eerst meer horen? Stuur dan een mail of probeer één van ons te bellen.

Wouter Dijkshoorn

Fysiotherapeut, bewegingswetenschapper, docent, niveau 3 hardloop & triathlon coach

+31 6 29210742


Als oprichter van Training Tweaks ben ik al enkele jaren bezig met het begeleiden van sporters. Hardlopers, fietsers, zwemmers en triatleten zijn de meest voorkomende sporters die ik begeleid. Ik begeleid atleten van ieder niveau, van beginnend in de sport tot aan het optimaliseren van de sportprestaties. En atleten met verschillende doelen, van het finishen van een sprinttriathlon tot aan het doen van een Alpe d'Huzes, MTB marathons of eredivisie triathlon wedstrijden. Het meeste plezier haal ik, ongeacht het niveau en doel, uit het samen sparren hoe een trainingsschema passend wordt in agenda van de atleet. Zo wordt het sporten leuk, efficiënt en met mijn visie op trainen ook effectief. Daarnaast ben ik ook betrokken in coaching en training van het Eredivisie team De Dolfijn.

Extra's naast trainingsbegeleiding: hardlooptraining, voedingsbegeleiding, smartpaddle analyse

Young Fokker

Sportfysiotherapeut, docent, personal trainer, niveau 3 hardloop & triathlon coach

+31 6 21157890


Als hardlooptrainer (van ZOEV) kreeg ik steeds vaker de vraag of ik ook persoonlijke trainingsschema’s kon schrijven. Zo begeleid ik inmiddels naast hardlopers ook triatleten, de sport waar ik de afgelopen jaren mijn passie heb gevonden. Het begon met een 1/8 en de ¼ triathlon, maar al snel begon de lange afstand te kriebelen. Inmiddels heb ik 2 halve en 2 hele triathlons volbracht. Mijn enthousiasme voor de sport en mijn ervaring als triatleet, sportfysiotherapeut, hardloop -en personal trainer deel ik graag met mijn atleten. Maar voorop staat de kennis en kunde over het begeleiden van atleten met trainingsschema en in trainingen. Ik houd daarbij de balans tussen prestatie en blessurevrij sporten scherp in de gaten, dit kan mijn inziens alleen maar met persoonlijke aandacht waar we ook voor staan met Training Tweaks.

Extra's naast trainingsbegeleiding: hardlooptraining, voedingsplan maken voor de lange afstand, krachttraining en sportmedisch begeleiding.

Varianten

Variant A: trainingsbegeleiding
Na het invullen van het intakeformulier wordt een eerste consult gepland. In het consult wordt dit formulier besproken. Daarnaast worden verwachtingen, doelen en afspraken besproken. Via Trainingpeaks wordt een persoonlijk trainingsschema opgesteld. Maandelijks wordt er een afspraak gemaakt om de voortgang te bespreken. Tussendoor is er ongelimiteerd mogelijkheid tot communicatie per mail, telefoon of TrainingPeaks om vragen te stellen, opmerkingen bij trainingen te plaatsen of anders.

Variant B: trainings- en voedingsbegeleiding
De werkwijze is hetzelfde als onder variant A, maar met extra begeleiding in de voeding. De eerste drie maanden ligt daar ook extra focus op door middel van opdrachten en feedbackmomenten. Na deze drie maanden waar de ‘base’, ‘build’ en ‘peak’ fasen doorlopen worden, wordt het tarief teruggebracht tot variant A, maar blijft de voedingsbegeleiding bestaan.

Variant C: Variant A/B met supplement
Naast variant A of B kan in overleg met de coach besproken worden om aanvullende diensten af te spreken. Hierbij kan gedacht worden aan een periodieke technische hardlooptraining, open water trainingen, triathlonspecifieke training of een functionele krachttraining.

De tarieven zijn exclusief 9 euro per maand voor een premium Trainingpeaks account.


Monitoren met TrainingPeaks

Tegenwoordig is het meten van hartslagen en vermogens steeds gangbaarder. Hierin kan ik hulp bieden, maar er kan ook heel goed begeleid worden wanneer jij wilt trainen op gevoel. De keuze hoe jij gaat trainen, dat bepaal jij. Uiteraard zullen wij samen een plan opstellen om te kijken wat voor jou situatie het beste is. De begeleiding loopt via TrainingPeaks. Hier worden de persoonlijke trainingsschema’s geplaatst. Door ook jouw voltooide activiteiten hier te uploaden krijg je meer inzicht in jouw belasting, belastbaarheid en progressie. Eén van de opties daarbij is het meten van je herstel door middel van een HRV meting.